Thursday 2 February 2012

| Dunia Akhir Zaman |

Dunia skrg betul² buat aku takot..
Aku takot utk hidup dgn xde org² yg bley bimbing aku..
Aku takot dgn dunia skrg yg akan terus buat aku hanyut..
Baru² ni aku bce 1 artikel tentang ISLAM MURTAD dah diluluskan di Malaysia.
Kenapa perlu ada semua tu?
Sedangkan Negara kita MALAYSIA juga diisyhtiharkan sbg sebuah negara ISLAM..
Dgn adanya semua tu, anak² kita yg akan dtg xboleh terus diberi agama sbg ISLAM..
Diorg boleh pilih agama yg diorg nak ketika berumur 18 tahun..
Apa semua ni??
Aku tatau ape yg aku rasa...
Tp aku betul² takot..
Aku takot bila fikir apa yg akan jd nnt..
Apa akan jd pada aku..org muda skrg..Masa akan dtg...Islam...
Org yahudi betul² berusaha utk menghapus kan Islam..
Aku bukan seorang yg baik dan sempurna...
Byk perkara lepas dan silap yg aku dah buat...
Sempat ke aku di ampunkan oleh setiap org yg pernah aku lakukan kesilapan...
Sempat ke aku di ampunkan oleh Allah Swt sblum nyawa aku di ambil..
Atau sempat ke aku mati sbg ISLAM yg bkn hanya pd nama...
Mmg ramai org kt luar sana yg xambil peduli langsung tentang ni..
Dpn mata aku sndri pn aku boleh nmpak...tgk...rasa...dgr...
betapa seronoknya diorg dgn dunia yg entah ke mana...
Xkisah betul atau salah..
Xkisah dosa atau pahala..




Xpernah terlintas ke diorg apa yg diorg buat akan hancurkan lg hidup diorg...
Aku tau lain org lain cara hidup nya..
Tp setiap manusia berhak untuk hidup ke jalan yg benar..
Xde seorang manusia pn yang sempurna dan xpernah lakukan silap dan dosa..
Tp dgn perkara yg lepas la perlu dijadikan iktibar dan teruskan masa dpn dgn lebih baik dan sempurna..
Agama, Bangsa dan Negara aset dlm kehidupan kita..
tapi AGAMA perlu ADA dlm DIRI kita sebagai umat Muhammad SAW..
Agar kita tidak terpesong lebih jauh dari landasan yg sepatutnya...
AKu xlayak nk ckp mcm ni..
Tp semua org kan berhak menyampaikan dan berkongsi apa yg dirasakan baik kpd org laen?
Terutama kpd org² ISLAM.. dan semua bangsa yg memahami...

Kt sini aku rasa bangga dgn org yg dikenali org semua..
MAT LUTHFI yg selalu merakamkan video² dia utk tontonan semua org..
Perasan atau x, ada video beliau begitu menyentuh hati dan dpt memberi kesedaran utk kita sebagai golongan remaja di zaman moden yang semakin meningkat ni..

Ustaz Azhar Idrus yg semakin glemer di kalangan anak muda dgn ceramah beliau yg dpt memberi kesan dlm kehidupan..
Ustaz Don.. yg makin diterima oleh masyarakat..

Itu cara penyampaian mereka utk kita semua..
Mungkin cara dan gaya mereka lebih mendapat tempat di hati remaja-remaja kini.
Cuba lah hayati dan fahaminya..
Demi kebaikan kita semua..

Assalamualaikum WBT.

No comments:

Post a Comment