Friday 25 March 2011

_My Journey_

oke. aku nk cter .
arineh, 25 mac 2011 kn.. mmber aku anis nk renew lesen.. kne p JPJ sbb dari p kn.. nk full..
jauh kot dari umh aku yg kt behrang tuh.. igt xla jauh sgt.. Behrang - K.Kubu Baru.
kteorg gerak dari umh kui 7.50, smpai cne kui 8.30 .. pnt la.. naek motor je.. da smpai cne nk renew lesen xsmpai seminit pn..
so, kami amek keputusan nk jln²..
Kami tgk signboard Bukit Fraser, mcm best je .. kami pn lalu la.. mse tuh xpk langsung yg bukit fraser tuh dkt mne. maen pegi je..
Jln punye jln punye jln kteorg stop jp sbb jmpe tasik empangan .. lepak 3min jp.. lpas tuh korg bce bwh neh.

Dayah : kn aku da ckp yg kite nmpk td tuh empangan.
Dila : mne la aku tau, beso gile! takot aku .
Anis : wei, mne bukit fraser nye.
Dila : dpn lg.. kalau straight neh Bukit Fraser la.
Anis : apa lg, jom la da alang² smpai bia smpai terus!
Dayah : Jom²


Jd kteorg sumer gerak ah ..straight punye straight smpai xlarat nk straight da.. smpai da tuko² rider.. pnt seyh bontot pn da nk naek kematu da..

Anis : wei, jauh lg ke.
Dila : tah la wei. ade penghujung ke x .. tp rase ade..
Dayah : ade la..
Anis : teruskan , bia smpai penghujung
Dila : jauh gile ! lori² neh anto roti kt utan ke hape..

dengan gembire nye nyanyi lagu "solei solei" dlm filem kak limah tuh haa..
anis smpai da krem tgn bwk motor, jd aku bwk pulak.. dayah bwk anis
si dayah tuh bkn nye ade lesen pn
aku tatau bpe lme kteorg atas motor tuh.. last² ade jmpe pintu gerbang "Selamat Datang ke Bukit Fraser"

Dila , Dayah, Anis : Yey! kite da smpai akhirnye..
Dayah : wei, carik toilet, aku xtahan da neh ..
Dila : dpn cket kt kdai tuh , ko tnye la makcik tuh

mse dayah tgh tnye makcik tuh aku tenmpk sesuatu kt tong sampah area kedai tuh.

Dila : anis, ko tgk tuh.. kt tong smpah tuh.. "Majlis Daerah Raub" !
Anis : kite kt pahang ke ? gile !
Dayah : raub kt pahang la kn ? Bukit Fraser pn kt pahang la ! aku ley xigt . gile btul

neh dia kenangan kteorg utk arineh



No comments:

Post a Comment